måndag 15 februari 2010

Måndag och ny vecka

Det har varit måndag hela dagen idag. Kan det inte vara måndag halva dagen och sen gå över i tisdag? Det går så mycket fortare att komma till helgen då.
Men det är väl bara önskedrömmar det.

Igår var det städning och matlagning som stod på schemat. Blev visserligen en sväng till både SörAB och coop mitt upp i allt men det gör inget. Skönt att komma hemifrån en stund.
På kvällen sen kom mina föräldrar och syskon över på middag. Mycket trevligt men båda pappa och bror tyckte maten var dålig. Den tog slut för fort helt enkelt.

Vi bjöd på "porterstek med hasselbackspotatis och grönsallad" till middag och till efterrätt blev det "blåbärspaj med marsansås".
Mycket poppluärt och jag har fått höra att jag måste göra det fler gånger. Självklart att jag gör. Jag tycker med att det var gott. MASSA gott.

Natalie fick sova i sitt rum nu i natt. Innan dess har hon sovit inne hos oss. Men nu är det dags för henne att sova därinne. Vänja sig tills i sommar då vi kommer ha öppet till baksidan för att kunna sitta där på kvällarna och prata och inte störa henne.
Hon vaknade en gång inatt, av vilken anledning vet jag inte men det tog närmare en timme innan hon kunde komma till ro och somna om igen.
Hoppas att det går bättre nu inatt.

Tänkte färga håret ikväll efter att Natalie har somnat. Har tröttnat på den färgen jag har nu och istället blir det en annan. Kanske gör så att jag lägger upp en bild när det är klart. Tänker inte göra det nu då det känns som om jag ser ut som en blöt katt i håret.
Så det blir ingen före och efterbild utan bara en efterbild.

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar